... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

Beszélgetések majdani és hajdani könyvekről

Az elmúlt hetekben két nagyon izgalmas író-olvasó találkozón is részt vettem. Az elsőre Az Olvasás Éjszakája keretében került sor Budapesten, a másodikra pedig az Országos Könyvtári Napok keretében Kecskeméten.

Emlékszem arra, amikor először szervezték meg Az Olvasás Éjszakáját. (Hú, de nagymamás lett ez!) Akkor az Európa Könyvkiadónál dolgoztam, és mennem kellett sajtótájékoztatóra, ahol arról meséltünk, milyen programok lesznek az Alexandra boltokban. Most is Alexandra boltban voltam, de ez már egy másik Alexandra, amit átvettek és újra elindítottak a Nyugati téren.

A beszélgetések a bolt legfelső emeletén, a Pódiumon voltak, de az egész bolt lázban égett, ugyanis raktárvásár is volt ezen a szeptember végi hétvégén. (Október 10-12. között Székesfehérváron, Szekszárdon, Szombathelyen és a Pólus Centerben lesz még raktárvásár.)

bejegyzes069_02.jpgProhászka Panna a Barikatúrától a hivatalos leleplezés előtt ráérzett a borítóra ;)

Szeptember 28-án fél 1-kor érkeztem meg a Nyugati téri Alexandrába, ahol hatalmas tömegbe botlottam: a kasszához tartó vásárlók sora kanyargott végig a földszinten, sőt, fel az első emeletig. Aztán a másodiktól egy olyan sor kanyargott a lépcsőn, aminek tagjai a harmadik emeleti, igazán leértékelt könyvekhez tartottak. A szigorú rendszeren még én is majdnem fennakadtam, amikor hatalmas hátizsákommal próbáltam felosonni, de hamar kiderült, hogy a Pódiumra tartok.

Sor került ünnepélyes (de főleg beszélgetős) eredményhirdetésre, egy izgalmas kerekasztalbeszélgetésre a Young Adult műfaj változásairól, ahol Rácz-Stefán Tibor szuper kérdéseket hozott Kozma Réka szerkesztőnek és Varga Bea szerkesztő-, viselkedéselemzőnek. Utána játszottunk egyet a Vörös Pöttyös klub keretében – most már bevallhatom, elég gonosz feladatlapot állítottam össze, aminek megoldásához a játékosoknak az íróink Facebook oldalán kellett kutatni.

Három olyan beszélgetésre is sor került aznap, amik hamarosan megjelenő könyvek körül forogtak. Szerkesztőként és íróként is engem kimondottan érdekelnek olyan regények, amiket egyelőre csak a korrektor és a nyomdász olvasott, de bevallom, izgultam, ki fog eljönni például a Keresd az igazit!-ról szóló beszélgetésre úgy, hogy még meg sem jelent a könyv, nemhogy olvasták volna. Kiderült, hogy nagyon sokan.

Sereg Gittát kértem fel, hogy kérdezgessen, mert tavaly karácsonykor is jól működött egy közös beszélgetés, meg a nyomdászon és korrektoron kívül például Gitta is olvasta már a regényt, sőt, menet közben segített akár olyan konkrét felmerülő kérdések kapcsán is, hogy ha nem hennával, hát mivel festettek bőrre a kelták, valamint a háttérvilág megteremtésekor is feltett pár releváns miért? kérdést.

bejegyzes069_04.jpgSereg Gittával a Pódiumon

Szó esett tehát jegyekről, Napésholdról, lélekfényről. Elmeséltem, miért tiltják el egymástól Elinát és Kellánt és azt is, milyen nehézségekkel néz szembe Milo és Deniel (hm, meséltem erről?). Arról is volt szó, hogy milyen fantasyt írni, és megmondom őszintén, hálás vagyok, hogy a világteremtésnél volt kihez fordulnom és megvitatni dolgokat. Még ha senki más nem is akar ezentúl a barátom lenni, mert bevallottam, hogy egyszer Gittát és egy másik barátunkat azzal fogadtam, mikor vendégségbe jöttek, hogy most szépen leülünk és még ma újratervezzük a fél háttérvilágot. De legalább adok mellé kávét. És így is tettünk…

A miénken kívül két másik beszélgetés volt még, Rácz-Stefán Tibor hamarosan érkező új regényéről (Pokolba a jópasikkal!) és On Sai várható új regénye(i)ről (Vágymágusok álruhában és Arthur) esett még szó. Mindegyik beszélgetés szuperül sikerült.

 

bejegyzes069_01.jpgTinivilág a kecskeméti könyvtárban

Október 4-én pedig Kecskemétre utaztam, hogy eleget tegyek a kecskeméti Katona József Könyvtár meghívásának. A könyvtár épülete gyönyörű és hatalmas, van benne egy nagyon édes gyerekrész, kiskamasz birodalom és a tinivilág, aminek én is a vendége voltam. Itt kanapékra telepedhettünk le beszélgetni, amitől hamar nagyon közvetlen hangulat alakulhatott ki.

Magyar Janka, a tinivilág egyik könyvtárosa kérdezett, és rögtön meglepetéssel nyitottam, amikor ő gyerekkori nagy olvasmányok iránt érdeklődött, én meg hirtelen elmeséltem, hogyan olvastam versenyt a kötelezőket a nővéremmel, és vesztünk össze, hogy Baradlay Ödön vagy Richárd-e a jobb fej. Utána persze beismertem, hogy nemcsak kötelezőket olvastam, sőt, azt is, hogy a Légy jó mindhalálig kimaradt…

Beszélgettünk arról, mennyi háttérmunkát szánok egy-egy könyv kidolgozására (sokat), mit jelent nekem A kis herceg és hogyan született meg a Szelídíts meg!, milyen kötődésem van a színházhoz, és én magam mennyire könnyen találtam meg az álomszakmát. Mivel én pályamódosító vagyok, igyekeztem megnyugtatni a jelenlévő tiniket, hogy nem hoznak életre szóló döntést, amikor pályát választanak.

bejegyzes069_03.jpgMagyar Jankával a beszélgetés után

Nagyon jó hangulatú beszélgetés kerekedett, szerettem a kérdéseket, és utána még személyesen is beszélgettem pár érdeklődővel.

Nagyon izgalmas programok voltak még Kecskeméten, de nekünk volt egy jelenésünk Székesfehérváron, úgyhogy kocsiba kellett pattanni, és nekiindulni. Azért útba ejtettük Dunaföldvárt, és megkóstoltuk a 2019-es Ország Tortáját eredeti készítőjének cukrászdájában. Én imádom a málnát, úgyhogy nem meglepő módon nagyon finom volt…

Köszönöm mindenkinek, aki eljött a beszélgetésekre, szuper volt találkozni!

 

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr6715209812

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása