... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

Válassz engem! – és ami mögötte van

Október legvégén tettem ki a hírt, hogy valami izgalmas készül az első regényemmel kapcsolatban, és másnap már el is árulhattam, hogy egy új kiadásról van szó. De mit is jelent mindez?

A Szívből, színből, igazán című regényemmel a 2. Aranymosás Irodalmi Válogatón kerültem be a nyertesek közé, majd 2014 őszén jelent meg a regény a Könyvmolyképző Kiadó akkor éppen elindult Szivárványkör sorozatában. Itt a blogon végig lehetett követni a borítótervezést, izgalmakat, háttérinfókat. Most pedig négy évvel később itt állunk egy új megjelenéssel. Szeretnék egy kicsit mesélni erről és a hátteréről.

 bejegyzes058_4.jpg

Nem újranyomás, új megjelenés

Mi a különbség a kettő között? Az újranyomás általában változatlan újranyomást jelent, azaz sem a borító, sem a regény szövege nem változik (lehet javított kiadás, ha egy-két hibát még találnak és kijavítják). Itt viszont új borítóval, címmel és beltartalommal érkezik a regény.

Ez elég ritka helyzet. Szóval elképesztően megtisztelőnek érzem, hogy Katona Ildikó kiadóvezető úgy döntött, ad ennek a regénynek egy újragondolt esélyt, amikor másik kiadói sorozatban – a kiadó hihetetlenül népszerű Vörös Pöttyös sorozatában – jelenhet meg a történet.

Lehetett volna ez csak egy átmatricázás vagy egy új borító, amit rá lehet húzni a könyvekre, de nem ez lett, ugyanis egy 4 évvel ezelőtti könyv már nem mosolyog olyan látványos helyen a könyvesboltokban. Ezen kívül az új cím, új borító kicsit azt is megmutatja, hogy újragondolta a kiadó azt, hová sorolja a könyvet.

A főhősök gimnázium végén és egyetem elején járnak, első szerelmekkel foglalkozunk. Nincs 18-as korhatár (eddig sem volt igazán indokolt) és a szerelem ugyanolyan szerelem, akkor is, ha itt most felbukkan két fiú szerelme is – ezért nem kell neki külön sorozat.

 bejegyzes058_2.jpg

Új cím

Október végén kezdtünk foglalkozni azzal, hogy jöjjön az új megjelenés, és ehhez szükséges egy új cím. Gyors levélváltások jellemezték ezeket a napokat, felmerülő kérdések, döntések, lehetőségek átgondolása. Nagyon izgalmas volt és egyébként azon is nagyon izgultam közben, hogy ki mit fog szólni az újra kiadáshoz.

Ekkor kellett az új címet is kitalálni, ami része volt ennek az újrapozícionálásnak. Több ötletet is bedobtam, kezdve a Hatalom-játékkal, ami a kézirat munkacíme volt – a pályázatra már Szívből, színből igazán címmel adtam le –, és egy darabig töprengtünk a Testvérharcon is, de végül a Válassz engem! nyert.

Nyilván nagyon szerettem a Szívből, színből, igazán címet, annak ellenére, hogy időnként meg kellett magyaráznom, mi is ez vagy honnan származik. Biztos, hogy van egy erős hangulata, ugyanakkor a Válassz engem! kifejezi, mi is a történet tétje, emellett megjelenik benne némi játékosság is. Szeretem, mert passzol a könyvhöz.

 bejegyzes058_3.jpg

Extra tartalom

Én is céloztam már rá, és a borítóra is felkerült a felirat, hogy a könyv beltartalma több, mint az előző kiadásban volt. Nem nyúltunk magához a regényhez, nem változik a sztori vagy a végkimenetel, viszont került bele extra történet. Bizony, lesz olyan is ebben a kötetben, ami eddig sehol sem volt olvasható.

Ennek én nagyon örülök, nemcsak azért, mert így van még valami kis plusz ebben a kiadásban, hanem azért is, mert előkerült olyan szöveg is, amit eddig nem mutattam meg, és közben kedves a szívemnek. Hogy nem tettem fel a blogomra sem, az a véletlenek együttjátszása miatt volt – de végül ez egy szerencsés együttjátszás lett.

Remélem, izgalmasnak találjátok majd ti is, és örültök, hogy olvashattátok.

(Az új anyag nem fog felkerülni a blogra, hiszen egy pénzért árult könyv egy része – de könyvtárban szerintem el lehet majd olvasni.)

 bejegyzes058_1.jpg

Új borító

Barátokkal gyakran neveztük viccesen úgy a könyvet, hogy almás-körtés. Hát, a Válassz engem! maximum gyufás lesz. Nyilván nem titok, hogy nagyon szerettem a régi borítót, a tervezővel, Kóta Viktóriával együtt dolgoztunk, ötleteltünk, csináltunk variációkat.

Viszont egyetértettem abban, hogy az újrapozícionált új kiadás része lesz az is, hogy a könyv új borítót kap. És ehhez egy villámgyors pályázatot hirdetett a kiadó. Minden borítótervező pályázat nagy öröm, de az, hogy három nap alatt is mennyi terv született, különösen jólesett.

Ambrús Reni terve már az első felkerüléskor is megfogta a szemet és rengeteg like-ot, pozitív kommentet kapott. Olyan egyértelműen erre szavazott mindenki minden szavazásnál, hogy hamar gyanús lett, ez a szép és izgalmas terv lesz a Válassz engem! borítója.

Nem szeretném túlgondolni a gyufás szimbolikát, de a könyvben bizony tény, hogy Patrik sokat játszik a tűzzel (szó szerint is egyébként), amikor Alexszel hatalmi játszmákba kezd. És kíváncsi vagyok, Lilla kinél mikor fogja kihúzni a gyufát... (Jó, tényleg abbahagyom a poénkodást.) Szóval én úgy érzem, van a gyufában logika akkor is, ha a szikrára, tűzre, játék a tűzzel momentumra asszociálunk.

Továbbá a borítóra már most is jó ránézni, kíváncsi leszek rá élőben.

 

A tervek szerint december közepén érkezik a Válassz engem!, és a kiadó karácsonyi eseményén, december 16-án én is elérhető leszek (meg a könyv is), fogok beszélgetni és dedikálni.

Nekem nagyon különleges ez a helyzet. Megtisztelő, jólesik és izgulok is egyszerre. Remélem, sok új ember is rátalál majd Alex, Patrik és Lilla történetére. És remélem, még többen szeretitek majd meg őket és az én első regényemet.

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr8814408338

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása