... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

Újra együtt, újra együtt a nagy csapat

Sokáig nem mertem hinni a Könyvhétben. 2021 tavaszán már egyszer belengették majd eltolták a Könyvfesztivált, úgyhogy bennem bekapcsolt az elmúlt másfél év tapasztalata után a védekezés, hogy ne örüljek túl korán.

De aztán augusztus elején nemcsak a dedikálási időpontokat kezdtük el szervezni, hanem történt még valami: elindult a Halld a szív szavát borítószavazása.

No, mondjuk, akkor még nem ez volt a címe. És más borítókról szavaztunk. Szóval két nap alatt eléggé a feje tetejére állt a világ…

 bejegyzes090_02.jpg

Ami a címet illeti, én nagyon szeretem a mai napig az Egy új élményt, viszont 2021 első felében a Menő Könyveknél megjelenő Sorsfordító történetek sorozatban megjelent egy olyan Aladdin-történet, amelynek ez a címe.

Habár Dini és az a regény két teljesen különböző világban mozog, akkor is két Aladdin-ihlette történet egy éven belül azonos címmel… hát ez nem szerencsés. Úgyhogy, ahogy a híres embereknél is a másodszorra publikáló vagy színpadra, vászonra lépő személynek illik nevet változtatni, úgy itt is úgy döntöttünk a kiadóval, hogy érdemes másik címet keresni.

Ezután a híres duett csaknem összes sorát elküldözgettük egymásnak cseten és e-mailekben, mígnem végül megszületett a döntés és a Halld a szív szavát.

Mindeközben úgy éreztük, hogy habár két nagyon szép és különleges borítóról lehet szavazni, egyik sem az igazi, nem találkozik eléggé össze a történettel a fejünkben, szívünkben. Így esett, hogy Rácz Tibor megmentőként tervezett egy gyönyörű borítót.

Szóval lett minden. Cím és borító.

Már csak az kellett, hogy ne maradjon el a Könyvhét…

bejegyzes090_01.jpg 

Szeptember 4-én hármas dedikálást terveztünk Eszes Ritával és Bessenyei Gáborral. Jó régen nem járhattunk kint ilyen eseményen, és ez alatt az idő alatt az Írózóna lévén még jobban összebarátkoztunk, így kitaláltuk, hogy az lesz a legjobb, ha hármasban szórakoztatjuk egymást – és az olvasókat.

Nagy örömünkre rengeteg jöttek, jöttetek, sokan mindhármunkhoz, de volt, aki csak egyikünkhöz-másikunkhoz. Valószínűleg a sor karbantartása szupererőt és -figyelmet igényelt, szóval gratula és köszönet mindenkinek, aki ebben részt vett. Meg, aki a hirtelen nyárias hangulatú, napsütéses déli órákban sorban állt.

Apropó napsütés. Arról tudtam, hogy sütni fog a nap, de arról egyáltalán nem, hogy ilyen meleg lesz! Alaposan túlöltöztem, de azt hiszem, ilyen élményem még úgysem volt, hogy a túl meleg ruháimban megsülök a Könyvhéten.

bejegyzes090_04.jpg

Mellesleg korábban kimentem a Barikatúrából ismert Prohászka Pannával, így dedikálás előtt kicsit tudtam találkozni és beszélni Kántor Katával (és Nózival nyilván) meg Palásthy Ágnessel, aztán a közösen dedikáló Hercz Júliával, Okváth Annával és Livits Rékával – akikben azonos, hogy én szerkesztettem őket, de biztos nem erről csevegtek a közös dedikáláson. Utána pedig Rácz-Stefán Tiborral és On Saijal is, no meg egy-egy vidám köszönés, kis beszélgetés erejéig Laura Arkaniannal és Kae Westával is. Szóval igazán átéreztük mind, hogy vééégre itt vagyunk.

Ééés szombat estére még a könyv is elfogyott a standról. Szomorú hír ez a vásárlónak, de öröm az írónak, na.

Nekem volt még egy tartozásom: az augusztus elején véget ért haladó dramaturgia kurzus zárótalálkozóját a Könyvhétre időzítettük. Az az igazság, hogy június-júliusban három dramaturgia kurzust tartottam, ami kemény diónak bizonyult, úgyhogy a végén bedobtam a nyolc hetet végigdolgozó csapatnak, hogy tegyük át a Mindent Megbeszélő Nagy Zárótalálkozót szeptemberre. Így ők emészthetik a tanultakat, én meg mehetek végre evezni.

Szóval leültünk a fűbe azokkal, akik el tudtak jönni, és rászántunk úgy négy órát arra, hogy lezárjuk a kurzust.

bejegyzes090_03.jpg

De a nap még nem ért véget. Ahogy On Sai monstre-dedikálása sem, habár annak a befejezését várva már gyülekezett egy kis csapat a szobor mellett. Például Tóth Eszter és Ecsédi Orsolya is csatlakozott hozzánk, majd Katona Ildikó kiadóvezető is. Ahogy a nap estébe hajlott, ittunk-ettünk egy kicsit együtt, beszélgettünk, élveztük a nyári és könyvheti hangulatot. És hát vagy este tíz lett, mire hazaértem…

 

Viszont vasárnap is kiment. Egyfelől szerettem volna Tavi Katával is találkozni, aki aznap dedikált, másfelől egy kis beszélgetés keretében Varga Bea bemutatta az augusztus elején megjelent Nem vagy egyedül antológiát. Utána pedig a kötet írói (közül, akik el tudtak jönni,) dedikáltak.

Nagyon jó hangulatú dedikálás volt, először csak szófogadóan írogattuk alá az elénk tett könyveket, egymásnak adva tovább a nevet, amivel elindították – de aztán csak előkerültek a könyvjelzők, elindultak körbe minden irányba, és a végén úgy osztozkodtunk, hogy ugyan melyik kié lehet…

bejegyzes090_05.jpg

Egy hosszúra nyúlt kései ebéd után még újra a Vörösmarty tér környékén jártam, kicsit beszéltem még a standon hősiesen dolgozó kollégákkal, aztán hazasétáltam. Ezúttal már este hétre otthon voltam.

 

Nagyon remélem, hogy nem ez volt idén az utolsó találkozásunk hiszeeen elvileg novemberben vár ránk egy Könyvfesztivál! Ráadásul új helyszínen, amit eddig csak fotón láttam, de mivel imádom a régi gyárépületeket, fotón nagyon tetszik.

De ne szaladjunk annyira előre. Előbb mélyedjünk el a szeptemberben, és halljuk a szív szavát…

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr1616683744

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása