... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

Interjú, kiállítás

Esztojka Mónika nevével találkozhattatok már itt, amikor borítótervezésről esett szó, de rajzolt ő fanartot a Nalávia titka-hoz is, és aki követi az Instagramomat, láthatta akár azt a cicás vászontáskát is, amit ő tervezett.
Mivel Mónikát évek óta személyesen is ismerem, a kiállításának közelgő megnyitója apropóján leültünk egy kávé mellé, és beszélgettünk egy nagyot. Rajzolásról is. Következzen az interjú eleje, az egészet megtaláljátk a Journality oldalon.

esztojkamonika_kiallitas.jpg

 

A most nyíló kiállítást egy pályázatnak köszönheted. Hogy indult a történeted a Fiókkal?

A Fiók egy írószer- és dizájner bolt, az oldaluk a Facebookon jött szembe velem. Láttam, hogy milyen klassz cuccaik vannak, és követni kezdtem őket, majd nem sokkal később kiírtak egy pályázatot, ahol vászontáskát kellett tervezni.

Ezt a cicát, amivel én pályáztam, még az Inktober keretében készítettem. Ez egy októberi, rajzos kihívás, ahol minden nap megadnak egy témát, ami alapján dolgozunk. Ahhoz, hogy a képet beküldhessem a pályázatra, vektorizálni kellett, ami elég nagy meló, úgyhogy jó sokat bele kellett tennem.

Elkészültem, beküldtem, és csak akkor jöttem rá, hogy volt megadott téma, mégpedig az íróeszközök. Ezek után abban sem voltam biztos, hogy elfogadják-e, de kikerült a Facebookon a pályaművek közé. Eredetileg két nyertest hirdettek volna, a közönségnyertest és azt, akit a szakmai zsűri választott. Végül kaptam egy e-mailt, hogy bár nem kapcsolódott a pályázatom a témához, de annyira tetszett nekik, hogy készülnek ezzel a nyomattal is vászontáskák. Emellett a kiállítás a nyeremény része.

Mit jelent a cím, hogy a változatosság gyönyörködtet?

Többféle címötlet is született, de sorra elvetettük mindet. Séta közben ugrott be a mondás, hogy a változatosság gyönyörködtet, mert sokféle eszköz, téma és stílus megjelenik majd a képek között. Ugyanakkor ott a kérdőjel, mert néha, ha látok más művészeket, akiknek egységesebb a stílusuk, ami alapján azonnal felismerik a műveiket, felmerül bennem a kérdés, hogy nem rajzolok-e túl sokfélét. Nekem ugyanis van legalább ötféle stílusom, technikám, amikkel próbálkozom, és ez látszani is fog a kiállításon. Az az előnye viszont megvan ennek a jó címnek, hogy így bármit kirakhatok, nincs olyan gond, hogy ez vagy az a kép nem igazán illik bele.

Olvass tovább a Journality.hu oldalon!

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr7312321011

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása