... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

Könyvheti jótanács-riadó

Négy évig a standban áztam-fáztam-megsültem időjárástól és szerencsétől függően a Könyvheteken, úgyhogy idén, habár nem dolgoztam kint, mégis együttérzőn figyeltem, ahogy csütörtök délelőtt, a kipakolás, standdekorálás idején esni kezdett, aztán pedig azt, ahogy hőgutát kapott mindenki. Én is azt kaptam, amíg kint jártam.

konyvhet2015_01.jpgMindenféle munkák miatt csütörtökön és pénteken nem volt módom kimenni a Vörösmarty térre, így elkezdődött ugyan a 86. Ünnepi Könyvhét és 14. Gyermekkönyvnapok, de nélkülem. Szerencsére ez nem akadályozta meg a standokat abban, hogy kinyissanak, és az időjárást abban, hogy kegyes legyen, legalábbis ami az esőt illeti, mert a csütörtököt leszámítva idén nem esett a Könyvhéten. (Ez nagy szó! A könyvheti eső szinte közmondásos.)

Én szombaton vetettem először bele magamat a Könyvhétbe, mégpedig azzal, hogy leutaztam Nyíregyházára, ahova Rácz-Stefán Tiborral (akit a körblogokból is ismerhettek) együtt hívtak meg. Gerliczki András irodalomtörténész beszélgetett velünk a Könyvmolyképzőnél megjelent köteteinkről, az elfogadás fontosságáról, a mai fiatalok szubkultúráiról és a saját írói múltunkról. Kimondottan kellemes egy óra volt, ami szinte elröppent. Nagyon szerettem András kérdéseit, örülök, hogy találkozhattunk vele.

Mellesleg én most jártam először a Könyvhét keretében vidéken, eddig ez az esemény számomra a Vörösmarty térre koncentrálódott. Miközben nagyon fontosnak tartom, hogy azokat az embereket, akiknek számít az irodalom, de nincs módjuk feljönni a fővárosba, éppen úgy meg tudja szólítani a Könyvhét, mint a pestieket. Úgyhogy duplán jó érzés volt ennek a részesévé válni, és vidéken is részt venni a Könyvhétben.

konyvhet2015_02.jpg
Nyíregyháza belvárosa amúgy gyönyörű, még ha éppen egy bringásfesztivál uralta is, és ha a hihetetlen hőség a legmelegebb órákban be is üldözött minket a Korzóba. Napszúrás ellen ez az egyetlen jó megoldás. A hivatalos program után kevésbé hivatalosan beszélgettünk még néhány bloggerrel (Alexa blogját itt, Hédiét itt találjátok) és a Könyvmolyképző egyik új szerzőjével (Bessenyi Gáborral), de este nyolcnál tovább mégsem maradhattunk, hiszen három és fél óra az út Pestig.

konyvhet2015_03.jpgA vasárnap szólt a Vörösmarty térről. Őrült hőség volt, ami engem őrült tettekre tud sarkalni: Kae Westa (vele is együtt szoktunk körblogolni) vetette fel, hogy kellene egy őrült dedikálás, amikor nem (csak) a szokásos, „sok szeretettel, jó szórakozást” szöveget írjuk bele a könyvbe, hanem valami furcsát, bolondosat is. Hát így születtek meg nálam a hőségriadó tiszteletére a haszontalan jótanácsok.

Persze mindenki választhatott, hogy a megszokott, komoly dedikálásra vágyik, vagy a kéretlen tanácsaimra. Írtam ilyet is, olyat is. Látszik, hogy nem mindenkinek ártott még meg a hőség. Mindenesetre ha a jövőben valaki azt szeretné, hogy haszontalan jótanácsot írjak a könyvébe, szóljon bátran. Meg fogom tenni.

Zárásként barátokkal, régi kollégákkal beszélgettem még, és aztán – bevallom őszintén – hazamenekültem a hőségből. Bár a lakásban sincs sokkal hűvösebb. Egy évvel ezelőtt, éppen a 2014-es Könyvhétre jelent meg az első könyvem, a Nalávia titka. Akkor kicsit félretettem a dolgozói „sapkámat” a beszélgetés idejére. Szuper élmény volt, hogy most viszont Nyíregyházára utaztam beszélgetni és dedikáltam, szóval a Könyvhét „írós” oldalát próbálgathattam. Ez is egy szép oldal.

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr67536272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása