... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

A videókészítő titkos élete

2020 számomra a videós anyagok éve lett. Az egészbe véletlenül keveredtem bele azzal, hogy márciusban beszélgettünk kicsit a kettlebell edzőmmel a munkámról, aztán áprilisban az elmaradó Könyvfesztivál helyett élő online bejelentkezést csináltam. Adta magát, hogy ha mind be vagyunk zárva különböző lakásokba, találkozzunk a virtuális téren. Így aztán júniusban a Könyvhét helyett hármas beszélgetést csináltunk Eszes Ritával és Bessenyei Gáborral, és ha egy üzlet beindul… akkor videós anyagokká válik.

Ez lehet az oka annak, hogy Gáborral és Ritával a beszélgetések rendszeressé váltak, és megszületett az Írózóna, ahol havonta dolgozunk fel egy-egy témát, és erről beszélgetünk hármasban. Kiderült, hogy rengeteg gondolatunk van, meg persze egymásra is reflektálunk, szóval ezek nem 10-20 perces beszélgetések, viszont úgy érzem, így mélyebbre tudunk menni, és több gondolatot végig tudunk venni. (Az az igazság, hogy amióta futás közben én magam podcastet hallgatok, nekem egy 30 percnél rövidebb beszélgetés már zavaróan rövid, mert véget ér annál előbb, hogy hazaérnék a futásból…)

Aztán volt egy spoileres, online kibeszélő alkalmam is, ahol a Szelídíts meg!-et veséztük ki. Most, hogy az estéket újra otthon kell tölteni, lehet, hogy újabb könyv terítékre kerülhetne. Nekem nagyon izgalmasak az ilyen beszélgetések, hiszen amikor könyvbemutató van, még nem szabad lelőni a poénokat, de ilyenkor végre beszélhetünk arról, miért úgy fejeztem be egy történetet, ahogy és mit tartottam írás közben fontosnak.
bejegyzes080_1.jpg

De nem csak íróként készítettem videókat. Ősszel az #olvasshazait mozgalomhoz csatlakozva elkezdtem azoknak a magyar szerzőknek a könyveit ajánlani, akiket én szerkesztettem. Nagyon jó érzés minden kötetet a kezembe venni újra, aztán a bejegyzéshez felidézni valami egyedit, különlegeset az adott szerzővel közös munkáról.

Most pedig A szerkesztők titkos élete címen tervezünk egy beszélgetést Varga Beával és Kozma Rékával. Szó esik majd szerkesztői praktikákról, (rém)álomírókról és izgalmas szerkesztői élményekről. Ha kíváncsiak vagytok, milyen a kulisszák mögött lenni, nézzétek meg ezt a beszélgetést is ;)
bejegyzes080_2.jpg

Azt hiszem, okkal álltam rá erre a videós vonalra idén. Bár imádom a két macskámat, a karanténban mégis hiányzik az embernek a társaság. Ezekkel az anyagokkal valahogy úgy érzem, meghívlak titeket magamhoz, és ti is kicsit közel engedtek magatokhoz. Legyetek hát újra és újra a vendégeim, nézzétek meg (akár utólag) a videókat, írjatok hozzászólást, kérdést bátran!

Minden idén felkerült videóm visszanézhető a Facebook oldalamon. Kattints ide, ha érdekel!
Az Írózóna beszélgetéseit itt találod :)

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr9816303272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása