... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

6 hét, 6 édesség

November 24-én könyvbemutató beszélgetés, 27-én hivatalos megjelenés, azaz jön a 6 hét a világ. Én viszont még hozok egy blogbejegyzést a regény kapcsán, ezúttal is 6 dolgot szedtem össze, most az evésen lesz a fókusz.

Nelli szereti az édességeket – sőt, lássuk be, kicsit hajlamos a stresszevésre is –, így aztán úgy alakult, hogy a regény során több édesség is kap kisebb-nagyobb szerepet. Azt hiszem, emiatt elnézést kell kérnem olyan emberektől, akik hajlamosak kedvet kapni a regényben a elmajszolt pizzához, sütihez. (Én ilyen vagyok, most magamból indulok ki.)

6edesseg_nyito_kaboompics.jpg

Lássuk, miket eszünk majd olvasás közben!

 

1, palacsinta (nutellás, de van túrós is)

A palacsinta nem egyszerűen csak egy édesség, amit a szereplők esznek, hanem nagyon fontos szerepe van a regényben. Nelli és K.M. közös múltjában ugyanis van egy este, amikor a palacsinta színre lépett – és amit Nelli határozottan szeretne majd felidézni. Meglátjuk, mekkora sikerrel.

turo-rudi.jpg

2, túró rudi

Ez viszont kifejezetten a stressz evés része, olyan időszakokban jelenik meg, amikor Nelli feszült, sok dolga lenne, viszont elakad, akkor szívesen elmajszol egy(-két-három) túró rudit. Mondjuk, én eléggé átérzem ezt a dolgot, mert én is odáig vagyok a túró rudiért. (És túrós, szóval tök egészséges… ;) )

 

3, Sacher-torta

Az úgy volt, hogy van a lakásom közelében egy cukrászda. Valahonnan rendelik a Sacher-tortát (mert egy másik kávézónak is ugyanolyan van – vagy a másik kávézó rendeli tőlük?), de az biztos, hogy ott nagyon-nagyon finom. Mandulás alappal, kellően csokisan. Na, ennek a tortának a tiszteletére a színházi büfében nagyon finom a Sacher (bár Nelli főleg a lekvárját dicséri).

6edesseg_sacher.jpg

4, brownie

A brownie-sütés egy hagyomány Nelli és két régi barátnője, Ancsa és Tamara számára. A gimnázium alatt minden szeptember elején (augusztus végén) összegyűltek, és azzal köszöntötték az új tanévet, hogy együtt nekiláttak sütni. Meg a konyhát összekenni. Az elmúlt években a hagyomány megkopott, de most felelevenítik…

 

5, isler

Az isler egy beszélgetés részeként kerül bele a regénybe. Nelli és még valaki (majd meglátjátok) nekivág a budapesti estének, kutyát sétáltatnak, islert esznek és nagyon is őszintén beszélnek egymással. Az egyik kedvenc jelenetem ez.

 

6, kakaós csiga

Jó, itt most elárulok egy titkot: Nelli és a nagymamája kakaós csigát süt az egyik jelenetben, de mi csak a tészta dagasztását látjuk, szóval hogy ebből kakaós csiga lesz (és nem kuglóf, mondjuk), azt csak itt, most, a blogomon árulom el. Amúgy nagyon szeretem azt a jelenetet is, mert jó érzés volt Nelli nagymamáját szerepeltetni. Egyébként én is szoktam így kelt tésztát gyúrni.

 

Hát, nem lepődnék meg, ha hatnál többféle édesség bukkanna fel a regényben, de én ennyit ígértem – és ezeknek van fontosabb szerepe, vagy izgalmas, hogyan kerültek a regénybe. Hogy pontosan miket mond Nelli nagymamája és kivel történik az isler-evős kutyasétáltatás, azt hamarosan mindenki megtudhatja.

A könyvet november 24-én (szombat) mutatjuk be 11 órától, az Alexandra Pódiumon (Nyugati téri, nagy Alexandra legfelső emelete), a hivatalos megjelenés november 27. (de szombaton meg lehet majd venni). Gyere el te is!

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr4614386770

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása