... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

Két nap könyvbemutató

Egy könyvbemutató mindig érzelmileg felfokozott helyzet. Hát még egy olyan nap, ami tele van könyvbemutatókkal. Hát még két olyan nap! Mint a múlt hétvégi Csillagszóró KönyvKarácsony, amit azóta is próbálok kiheverni.

Idén a Nyugati téri Alexandra adott otthont a Könyvmolyképző karácsonyi rendezvényének. A beszélgetések egy része a galérián lévő kávézóban kialakított sarokban, másik része fent a Pódiumon került megrendezésre. Legerősebb emlékem a két napról a pörgés, mert volt szerencsém sok beszélgetést moderálni, levezetni amellett, hogy a saját regényemről is mesélhettem az érdeklődőknek. Igyekeztem az először bemutatózóknak megnyugtató jelenlétet adni, közben érdekes és szórakoztató kérdéseket hozni, és a képeken nem nagyon bénán magyarázni.

Szombaton Kántor Kata Nózi-sorozatával és Deme László zseniális hangú, 56-os meséjével kezdtünk. Kántor Kata nyomozó kutyái csuda egy csapat, felnőtteknek is élvezet olvasni, Deme László mesekönyve nagyon könnyedén és szórakoztatóan indul, nekem gyerekkorom egyik kedvence, a Kis Nicolas sorozat ugrott be róla, viszont szépen lassan haladunk a komolyabb témák felé. Dudás Győző illusztrálta a két könyvet, jó volt kicsit hallani a rajzolói oldalról is.

konyvkaracsony17_01.jpg

A beszélgetés után ők dedikáltak, én íróiskolásokkal beszélgettem az Aranymosás pályázatról és a kurzusunkról, meg mindenféléről írással kapcsolatban. Közben belapátoltam az ebédet, és rákészültem a délutánra. Merthogy utána jött Lylia Bloom és Ashley Carrigan, akik egy-egy szép, romantikus regényt írtak. Lyliával arról beszélgettünk, hogy a tetoválók disznóbőrön gyakorolnak, Ashley pedig arról mesélt, hogy a regényében minden felbukkanó helyszín külső-belső leírása teljesen pontos. Szeretem, ha egy szerző alapos, na!

Mindezek után hirtelen szerzővé váltam, és Deszy faggatott a Szelídíts meg!-ről. Benyomásaim vannak az egészről, hogy ez a 45 perc jó volt arra, hogy lélekben megérkezzek, kicsit megnyugodjak, és hosszabban és feleljek kérdésekre, mert volt tér és idő. Jó volt mesélni, és sokat nevettünk is, szó esett a NaNoWriMo-ról, arról, hogyan találtam ki, hogy melyik A kis herceg szereplő milyen figura lesz és mi a nevük, miért fontos, hogy minden könyv adjon a sztorin túl is valami pluszt, lesz-e folytatás, meg nyilván még ezer más dologról. Úgy éreztem, a közönség is jól szórakozik, nem csak én.

Dedikálás során bedobtam a mézeskalácsokat, még mindig sokat nevettünk, fotózásra felkért barátaim jeleskedtek (és a kiadó megbízásából is jó kis képek készültek), ezután pedig már csak egy kicsit beszélgettem pár emberrel és mehettem is a jól megérdemelt kávémért. Apropó, az épületben nem volt kávé! Csoda, hogy még élek!

konyvkaracsony17_02.jpg

A vasárnap húzósabb lett, mint a szombat volt; Ecsédi Orsolya elképesztően vicces, számítógépes vírusok világába elvezető meséjével (kötelező olvasmány, de tényleg!) és Novák Vica kalandos, lágyhangú, cuki meséjével kezdtem a napot. A lányok ügyesen megfeleltek a keresztkérdéseimre, büszke vagyok, mert hiába izgultak, állták a sarat. Ideértve László Maya illusztrátort is, aki megint behozott egy másik nézőpontot.

Ezután Varga Beával beszéltünk a színpadon A siker tintája című, lapozgatós írástechnikai könyvéről. Mindketten igyekeztük leplezni fáradtságunkat, ami így másfél nappal a hátunk mögött már gonoszan előlopózott. A könyv egyébként nagyon jó gondolatokat hoz, sok aha-élményt és sok töprengenivalót.

konyvkaracsony17_03.jpg

Az Érints meg! antológia bemutatója alatt ismét szerzővé váltam, még mindig baromira várom, hogy megjöjjön a futár a kötetemmel, mert már olvasni szeretném, de nagyon, annyi izgalmas dolgot tudtam meg a novellákról. A bemutató beszélgetés után dedikáltunk egy sort, legalább ezt is kipróbáltam, milyen az, amikor sorban ülnek a dedikálni akaró szerzők, és sétálnak közöttük az olvasók.

Az este zárása Eszes Rita és Istók Anna egy-egy regényének bemutatója volt – akiktől elnézést kérek, amiért eddigre már tényleg elfáradtam, de próbáltam a dolgot leplezni. Két meglehetősen eltérő, de nagyon izgalmas regényről van szó, Eszes Ritáé az erdélyi mitológiára épít, kalandos történet, izgalmas világ. Istók Anna ízek és idézetek nyelvén mesél el egy szerelmi történetet, szép képek, lapokról leszökkenő illatok jellemzik.

konyvkaracsony17_04.jpg

A nap egyáltalán nem ért véget, még sok-sok megbeszélés várt ránk Katona Ildikó és Varga Bea társaságában, ez lehetett az oka annak, hogy hétfőn este nyolckor én már csak az ágyamra tudtam gondolni, de igen vehemens vágyakozással.

Köszönöm mindazoknak, akik eljöttek megnézni, meghallgatni, azoknak, akik a boltba behozott kávéval támogatták a kitartásomat, az elsőbálozó szerzőknek, hogy bátrak és ügyesek, a kiadónak a szervezést, a boltosoknak az energiát, Deszynek a kérdéseket, az Ikeának a kényelmes ágyneműt hétfő estére. Jövőre egy ugyanilyet!

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr8113516197

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása