... és van, aki majd ír...

Róbert Katalin blogja

EZ a Kezdjetek el élni!

Szóval idáig is eljutottunk. Leleplezték a harmadik regényem borítóját, és most már én is elhozhatom, mesélhetek kicsit róla. Következzen egy a bejegyzés arról, hogyan várom a megjelenést.

A tervek szerint decemberben, még karácsony előtt megjelenik a Kezdjetek el élni!, lesz könyvbemutató lehet dedikált példányt szerezni majd a fa alá, szóval nem telhet el a karácsony anélkül, hogy eltöprengjen mindenki azon, hol is tart az életében, és elérte-e mindazt, amit tervezett tizenöt, tíz, vagy akár csak két éve. Mert a regény szereplői nem teljesen biztosak ebben…

Íme a borító és a fülszöveg:

kezdjetek_el_b1_kisebb.jpgMeg kellett hoznom egy döntést, és ezt most egyedül kell végigcsinálnom. Ha fontos vagyok neked, tiszteletben tartod, hagysz nekem időt, és megvárod, amíg én jelentkezem.

Marci mindössze ennyit ír a feleségének, barátainak és az édesanyjának, amikor kilép a lakása ajtaján, hogy megtegye azt, amire már évek óta készült.

Mint a gyámkő, ha kimozdul a helyéről, szerettei életében olyan omlást jelent az eltűnése.

Vajon mit kell feladnia feleségének, hogy visszakaphassa régi életét?

És a többiek? Mihez kezd nélküle a sodródó Zsófi, mivel kell szembenéznie a meleg Vencelnek, és mire döbben rá Margó, aki talán az életét is feláldozná a gyermekeiért?

Egy biztos: dönteniük kell. Visszatérnek a biztonságos, de zsibbasztóan szürke hétköznapokhoz, vagy elkezdenek végre élni – mielőtt túl késő lenne?

Róbert Katalin lebilincselő története szerelmek, vágyak és csalódások között vezet egy új jövő felé.

Kik vagyunk? Mit tehetünk, ha az életünk új utakra hív?

Pár szó a címről. Akik aktívan olvassák a blogot meg a facebook oldalamat, pontosan tudják, hogy a mű munkacíme Fecsérelt életek volt. Nagyon szerettem ezt a furcsa hangzású szókapcsolatot, de minden teszten bebizonyosodott, hogy rendre félreolvassák az emberek. És ez nem előnyös sem nekem, sem a könyvnek (sem az embereknek, akik felcserélt ételek című könyv után kutatnak).

Ha van egy címed, amit nagyon passzolónak érzel, rettenetesen nehéz találni egy másikat, ami szintén nagyon passzoló, de mégiscsak más, mint ez volt. A végén már együtt brainstormingoltunk Varga Beával és Kozma Rékával, és mindenféle csavaros-rémes szókapcsolatokkal szórakoztattuk egymást. Akkor már látszott, hogy a regény mottóját adó Anna and the barbies dal, a Márti dala a legkifejezőbb. Mert az a sor tényleg arról szól, amiről a dal is szól, amiről kicsit a regény is szól. Hogy kezdjetek el élni.


És akkor a borítóról. A borító alapját a pályázat egyik nyertesének, Itvás Évának terve adta. Szavazhattatok is róla a kiadó Vörös Pöttyös facebook oldalán, ez tehát nem volt akkora meglepetés. Az óra, amivel Éva dolgozott, nagyon tetszett nekem, de egy olyan oldalról származott, aminek képeit nem lehet kereskedelmi forgalomban használni, ezért más órát kerestünk. Ezt láthatjátok most a borítón. Meg még egy kis játékot.

Biztos emlékeztek rá (vagy nézzétek most meg), hogy a Szívből, színből, igazán borítóján is végigmegy a gyümölcsök körvonala – azt szerettem volna, ha itt ugyanígy átível az óra körvonala a könyvön. Nagy örömömre ez megtörtént, amitől van egy kis „egységesség” a borítóimban (csakúgy, ahogy az „élni” az előző borító „igazán”-jára emlékeztető megdöntésétől is), meg még izgalmasabb lett maga a végeredmény.

kiteritett_kezdjetek_borito.jpg
Ezen kívül imádom az óra aranykeretét, a kék-fekete színek játékát. Szerintem jól fog kinézni majd akkor is, ha megérkezik a nyomdából. Ami… decemberben várható, és lesz majd könyvbemutató is. Remélem, sokan el tudtok jönni, olyanok is akikkel már ismerjük egymást, és olyanok is, akikkel még csak most találkozunk majd.

A könyv már fent van a Molyon, és persze a kiadó oldalán is. Elő lehet jegyezni, kívánságlistára tenni, ilyesmik. Én nagyon izgulok, hogy tetszik-e majd azoknak, akiknek tetszett a Szívből, színből, igazán, meg tetszik-e azoknak, akiknek az nem tetszett (és mégis olvasnak még tőlem). Én szerettem írni. Fontosak lettek számomra ezek a szereplők is.

Már csak néhány hét, és elkezdhetünk élni!

A bejegyzés trackback címe:

https://robertkatalin.blog.hu/api/trackback/id/tr48092700

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

robertnem 2015.11.20. 23:59:47

Mert hogy azt irtam az előbb egy bekeretezett lehetőségben, hogy az igen kifejező boritólap a tartalomra adott rövid ismertetés és főleg a cim, nagyon kiváncsivá tesz, alig várom a könyvet. Én hiszek az ujrakezdésben, csak legyen akarat elkezdeni élni.Hiszen"az élet szép! Néked magyarázzam?"
Az előbb a szöveg elküldésével el is tünt. Remélem ez
megmarad.

Mottó

„Kézirat soha nem ég el”
– Mihail Bulgakov

Róbert Katalin

bemutatkozo_kep2019_eleje.jpg

Kisgyerek koromban már szerettem történeteket írni. Felnőttként pedig szövegekkel foglalkozom munka közben és pihenésként is. (Túl) sok kávét iszom, van bennem egy nehezen megzabolázható sorozatfüggő, szeretek fotózni, sportolok és két macskám állandóan belopja magát a műveimbe.

 

Kövess a facebookon is!

Friss topikok

  • RóbertKatalin: @Édua84: Hát igen, az az igazság, hogy szándékosan nagyon ismert alapra építettem, sok van benne a... (2020.07.07. 08:43) Borítótervező pályázat
  • Judit_29: @RóbertKatalin: Nem disneys, ez egy teljesen saját feldolgozás saját dalokkal (Aladdin il musical)... (2020.03.14. 20:11) Jön az Egy új élmény
  • Wiharvész Anyó: Az 5 okról és a színészfiúkról le is maradtam fb. De most pótoltam (2018.07.05. 21:12) 6 hét a világ - beharangozó
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, ez most kicsit lassan született meg, de csak megírtam a végére :) És kö... (2018.06.20. 07:54) Amikor jól esik
  • RóbertKatalin: @Wiharvész Anyó: Hát igen, pörgős volt az egész három nap. (Meg az a nap is pörgős volt, amikor ez... (2018.04.27. 08:21) Három nap könyvek között
süti beállítások módosítása